مقالات کامل و جامع طراحی اپلیکیشن

ساخت وبلاگ


مرحله چهارم : تولید یک چیز حقیقی


زمانی که   طراحی اپلیکیشن    نرم‌افزار شما گشوده می‌شود، شما بایستی یک درخت دایرکتوری در سمت و سوی چپ با کل فولدر ها و فایل های متفاوت که نرم‌افزار شمارا تشکیل می‌دهند و یک تصویر از یک تلفن همراه با اکران "Hello World!" در راس آن، ملاحظه کنید.
(یک نرم افزار شالوده ای که "Hello World" را اکران میدهد به عبارتی چیزی میباشد که در اکثری از برنامه نویس ها تازه که برای اولی توشه یک لهجه تازه را خاطر می‌گیرند، عرف گردیده است. Android Studio پیشدستی کرده و خودش این عمل را برای شما اعمال می‌دهد).
شما ممکن میباشد متوجه گردید که تب گشوده در بالای کاغذ، activity_main.xml میباشد، این به عبارتی چیزی میباشد که یک تلفن همراه بلندمرتبه در ورقه اکران خویش، علامت میدهد. شما احتمالاً به خاطر دارید که activity_main.xml کد XML میباشد که شیوه نامه های طرح بندی برای کار اساسی شما‌را تعریف و تمجید می نماید.

مقاله ها دارای ارتباط : اپلیکیشن CRM سنا !

در صورتی‌که هنگام آغاز پروژه خویش، ‘Basic Activity’ را تعیین کردید، یک پوشه XML دیگر نیز به اسم 'content_main.xml' خواهید روئت کرد. در اکثر موردها، این دو عمل مشابهی دارا هستند، البته acitvity_main.xml دربردارنده طرح اول ای میباشد که Android Studio برای شما در هنگام گزینش ‘Basic Activity’ تولید نموده است. چیزهایی که می‌خواهید بازنویسی نمائید در content_main.xml میباشد، براین اساس آن را گشوده نمائید و در زمینه ی آن نگران نباشید.
در‌حالتی که این چیزی وجود ندارد که برای آغاز بایستی گشوده نمائید، از دایرکتوری سمت چپ برای گشودن آن با گزینش : app > res > content_main.xml به کار گیری نمائید.
طرح (Layout)
اندروید استودیو در اینجا خویش کدXML را نماد نمی دهد، بلکه تحت عنوان یک اکران از طرح، بر روی ورقه اکران ظواهر می‌شود. این یک ویرایشگر ویژوال و یه خرده مشابه Dreamweaver برای ساخت وب سایت میباشد و معاش ما برنامه نویس ها را مقداری معمولی خیس می نماید !!
شما همینطور یک گروه از آیتم هایی به اسم " widgets" ذیل سمت چپ دارید که می‌توانید به اپلیکیشن خویش اضافه فرمائید. اینها چیزهای اصلی نرم‌افزار شماست؛ مثلا، در شرایطی‌که شما میخواهید یک دکمه OK را به «عمل» خویش اجرا نمایید، میتوانید به آسانی آن را روی برگه اکران بکشید و هر جا که دوست دارید، قرار دهید. از جملهً میتوانید دکمه "OK" را صحیح ذیل "Hello World" رها نمائید.
چیز دیگری که پیدا می‌کنید این میباشد که می‌توانید بر روی هریک از این موادتشکیل دهنده کلیک فرمائید تا متن و شناسه (ID) را تغییر و تحول دهید. خواسته از شناسه این میباشد که چه طور در کد جاوا به هریک از عنصرها اشاره می‌کنید (که "View" اسم داراست)، در حالی که متن، اما، به عبارتی چیزی میباشد که شما به استفاده کننده اکران می دهید.
می‌خواهید عبارت Hello World را حذف نمایید و متن روی دکمه را به Helloتبدیل فرمایید؟ به همین ترتیب، می بایست'id' دکمه را به به عنوان مثالً 'button1' تغییر‌و تحول دهید.
فعلا می‌توانید یک اپ کوچک بنویسید ... همینطور دقت داشته باشید که زمانی که یک view را تعیین میکنید، آیتم هایی در تحت سمت راست برای تغییر و تحول رنگ و اندازه متن و غیره اخذ می‌کنید. در حالتی که میخواهید قیافه دکمه را تغییر‌و تحول دهید، با این متغیرها بازی نمائید.
حال MainActivity.java را گشوده نمائید. تب در بالای ورقه جای دارد و در‌صورتی‌که وجود ندارد، آن را در مسیر پایین پیدا نمایید : App > Java.
این کد میباشد که اخلاق نرم افزار شما‌را تعریف‌و‌تمجید می نماید. درین مرحله یک کد زود گذر بنویسید :

 


این صحیح پایین یک براکت بسته { و دقیقاً پیش از لغت ها “@Override, Public Boolean” ظواهر می گردد. یعنی بایستی این سیرتکامل باشد :

 


 

مقالات کامل و جامع طراحی اپلیکیشن...
ما را در سایت مقالات کامل و جامع طراحی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : طراحی اپلیکیشن , نویسنده : عباسی app02 بازدید : 222 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1400 ساعت: 15:38


نکات مهمی که پباده سازی نرم افزار را ماهر خیس خواهد کرد
هرچه که   طراحی اپلیکیشن به سمت جلو پیش میرویم و تکنولوژی به روزتر می شوند، جاری ساختن عمل‌هایی مانند خرید کردن یا این که به کار گیری از سرویس ها کمپانی‌ها تغییر‌و تحول می‌نمایند و به نوعی آنان هم به روزتر می گردند. در حالتی که تا یک سری سال پیش برای خرید یک وسیله به سراغ دکان نزدی محل معاش خویش می‌رفتید یا این که از وبسایت تهیه و تنظیم می‌کردید، امروزه خیلی شل صرفا با به کار گیری نرم افزار مغازه در موبایل هوشمند خویش، دستگاه را خریداری می کنید.

ارتقاء تعداد تلفن همراه‌های هوشمند و به کارگیری از آنان منجر گردیده است تا طراحان به اندیشه تغییر تحول رخ دکان خویش از موقعیت وب سایت به نرم افزار­های بیفتند. فعلا بیشتر اشخاص از نرم افزار ها به مکان وبسایت برای خرید و دیگر سرویس ها خویش به کارگیری می‌نمایند.

براساس پایانی پژوهش ها وب سایت Fortune.com بیشتراز 75 درصد یوزرها تنها با یک‌توشه به کار گیری از نرم افزار، آن را جایگزین دیگر ابزارها خواهند کرد.

نکات مهمی که پباده سازی نرم افزار را ماهر خیس خواهد کرد

مهم ترین نکته برای مدیران کسب‌وکار، داشتن یک نرم افزار تلفن همراه یا این که به عبارتی نرم افزار رشته‌ای میباشد که به کارگیری از آن هم سهل باشد و هم یوزرها بیشتری را جذب نماید. بیشتر مدیران میپندارند که می بایست میزان دارایی خویش را بیشتر صرف تبلیغات نرم افزار و المان‌های گرافیکی نمایند، در شرایطی‌که که یک نرم افزار تلفن همراه، در شرایطی‌که پباده سازی تجربه کاربری خیر نداشته باشد و استفاده کننده نتواند با آن به نیکی تعامل نماید، هیچ ارزشی نخواهد داشت. برای همین داشتن یک پباده سازی کاربرپسند برای نرم افزار با عملکرد بالا، از سایر المان‌ها اهمیت بیشتری دارااست.

تکنیک­های استعمال در پباده سازی نرم افزار تلفن همراه هر روز در هم اکنون تغییر‌و تحول و توسعه یافته‌خیس شدن میباشد که مقصود آنها راحت‌خیس کردن تعامل و استعمال از آنها میباشد.

به‌دنبال این نوشته ی علمی قصد داریم تا نکاتی را که در اپ نویسی گوشی امداد می‌نماید تا پباده سازی نرم افزار فن‌ای‌تری نسبت به سایر داشته باشیم را ذکر خوا هیم کرد.

پیش از اینکه مقاله پایین را مطالعه نمایید، تلاوت نوشته‌ی‌علمی پایین را پیشنهاد می کنیم:

10 گام تا پباده سازی نرم افزار تلفن همراه

نکات پباده سازی نرم افزار تلفن همراه

1. بی آلایش بگیرید
نکات مهمی که پباده سازی نرم افزار را ماهر خیس خواهد کرد

 

اولی نکته در پباده سازی، بی آلایش به چنگ آوردن آن میباشد؛ البته خواسته از معمولی بودن طرح چه است؟

فرض نمایید که شما وارد یک سایتی با یک پباده سازی فن‌ای گردیده باشید؛ البته به انگیزه طرح سرو صدا که دارااست، نخستین از همگی بایستی با نظارت کالاها و بنرهای کنار وبسایت متوجه نوع آن گردید و حتی برای جستن کالای ما یحتاج خویش بایستی به منوها یا این که دیگر قسمت‌های وبسایت درپی مجموعه متبوع باشید و حتی جعبه جست‌وجو را هم پیدا نمی کنید. این وب سایت با اینکه پباده سازی رشته‌ای دارااست؛ ولی هیچ‌کدام از اصول معمولی بودن را رعایت نکرده و استفاده کننده بیشتر سردرگم خواهد کرد.

در یک طرح معمولی، مخاطب علاوه بر تعامل و ادراک ریلکس‌خیس نوع کسب‌وکار، به راحتی و خیلی سریع میتواند سرویس ها یا این که داده ها مایحتاج خویش را پیدا نماید. همان دیگر پیمایش در نرم‌افزار برای استفاده کننده خیلی ریلکس و قابل ادراک باشد تا بداند چه مراحلی برای پیدا مقاله متبوع خویش پیموده میباشد.

نکات مهمی که پباده سازی نرم افزار را ماهر خیس خواهد کرد

ادی کانتنتو، رئیس قسمت تجربه کاربری ChopDawg

هرچه کمتر به کار گیری فرمایید، بهتر میباشد.

درطراحی به بخش‌هایی تمرکز فرمایید که استفاده کننده را به مقصود مهم مجاورت‌خیس نماید.

مخاطب نباید برای استعمال نرم افزار تاءمل خویش را به عمل گیرد.

2. عکس العمل گرا باشد
نکات مهمی که پباده سازی نرم افزار را ماهر خیس خواهد کرد

با اینکه کاربرد بیشتر نرم افزار ها برای به کار گیری در گوشی و تبلت میباشد؛ البته همین ابزارها دارنده اندازه کاغذ‌های متفاوت بوده و حتی برخی از آنان دارنده ورژن ویندوز میباشند. برای همین طراح در هنگام پباده سازی نرم افزار گوشی بایستی همگی اندازه‌های ورقه متفاوت را در حیث بگیرد و همان آن را برخورد گرا یا این که رسپانسیو پباده سازی نماید تا مخاطب در هنگام به کارگیری شل باشد.

در آغاز نرم افزار را برای به کارگیری در گوشی و تبلت پباده سازی فرمایید و بعد به سراغ ورژن ویندوز یا این که مک آن بروید.

3. استعمال از انگشت شست
نکات مهمی که پباده سازی نرم افزار را ماهر خیس خواهد کرد

بیشتر اشخاص با یک انگشت تمرکز بیشتری در کارکردن با نرم افزار نسبت به وضعیت دو انگشته دارا هستند. استفان هوبر از طراحان پیش کسوت کمپانی‌های پر اسم و رسم دریافته میباشد که 49% یوزرها با به فعالیت بردن یک انگشت، اتکا بیشتری به ایفا عملیات دارا‌هستند. همینطور جاش کلارک در نهایی کتاب پباده سازی خویش ذکر نموده است که 75% درصد یوزرها ترجیح میدهند که از یک انگشت برای پیمایش در نرم افزار استعمال نمایند.

برای همین یک طراح بایستی کلیه المآن‌های لازم و مهم با اندازه مطلوب را در بخش‌هایی قرار دهد که کلیک کردن بر روی آنها با یک انگشت شل‌خیس از موقعیت دو انگشته باشد تا عمل‌های یوزرها به راحتی و سریع صورت پذیرد.

نوشته‌ی‌علمی تحت را برای ایجاد کرد نرم افزار سفارش میکنیم:

 

مقالات کامل و جامع طراحی اپلیکیشن...
ما را در سایت مقالات کامل و جامع طراحی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : طراحی اپلیکیشن, نویسنده : عباسی app02 بازدید : 232 تاريخ : دوشنبه 3 خرداد 1400 ساعت: 18:12